piątek, 4 lipca 2014

Wszystko za życie

Witam!
Dziś piątek (jeszcze, bo za niedługo się kończy) więc pora na recenzje. Oczywiście wszystko na ostatnią chwilę i dopiero skończyłem oglądać film. Mam mieszane uczucia. Z pewnością Wszystko za życie (ang.Into the Wild) jest filmem głębokim, pięknym i prawdziwym. Skłania do refleksji. Żeby go opisać po prostu trzeba go zobaczyć. A dla tych co nie widzieli tu krótki opis ;>

Wkrótce po ukończeniu z wyróżnieniem w 1990 r. Uniwersytetu Emory, mający przed sobą wspaniałą przyszłość 22 letni Christopher McCandless zrywa kontakty z rodziną, niszczy swoje dokumenty, oddaje na cele charytatywne oszczędności i pod przybranym imieniem Alexander Supertramp rozpoczyna podróż swojego życia. To co stanie się z nim po drodze zmieni młodego tułacza w trwały symbol dla wielu ludzi. Czy Christopher Mccandless był bohaterskim podróżnikiem czy naiwnym idealistą, kolejnym zagubionym amerykańskim synem czy tragiczną postacią walczącą z równowaga pomiędzy człowiekiem i naturą? ~ efilmy.net

Film opowiada historię Chrisa McCandlessa, który po ukończeniu nauki na studiach postanawia odmienić swoje życie. Sprzedaje on swoje rzeczy oraz przekazuje oszczędności na cele charytatywne wyruszając autostopem w podróż na Alaskę by żyć w dzikiej głuszy. W czasie trwającej półtora roku podróży przeżywa wiele przygód oraz spotyka kilka niezwykłych osób, na których wywiera ogromny wpływ, samemu kształtując swój pogląd na świat. ~ pl.wikipedia.org/

Christopher kończy studia, ale zamiast poświęcić się karierze zawodowej, wyrusza autostopem w kierunku Alaski. ~ filmweb.pl

Po zapoznaniu się z tymi 3 opisami macie jakieś pojęcie na ten film, ale żeby zrozumieć film trzeba go obejrzeć.
Dlaczego film mnie się podoba?
Dlatego, że jest prawdziwy i nie dlatego jest prawdziwy, bo został stworzony na podstawie życia prawdziwego człowieka (Christopher McCandless), ale też dlatego, że i teraz może być taki człowiek. Film ten ukazuje prawdziwe życie. Nie wiem jak to opisać jest po prostu niezwykły i jedyny w swoim rodzaju. Film ten jest również biografią, a ja kocham biografie, bo ukazują życie innych ludzi. Film ten jest również o spełnianiu marzeń i o wielu innych ważnych rzeczach np. aby nie bać się tym kim się jest i, aby iść swoją drogą, a nie zawsze patrzeć na bliskich. Film ten całkowicie zmienia twój pogląd na świat, na siebie i na innych i ukazuje, że w życiu są inne wartości, że można coś zmienić i żyć inaczej.
Można wymieniać to godzinami, a mówić nawet i dniami. Film jest niesamowity. Na sekundę przychodzi mi miliony myśli na temat tego filmu i nawet nie napisałem wam 1/4 tego co powinienem napisać.

Moje nastawienie do filmu całkowicie się zmieniało. Moim zdaniem film jest za długi i miałem z niego kilkakrotnie zrezygnować. Miałem kilka przerw od niego. Nie lubię długich filmów, a szczególnie, gdy oglądam go w domu. Ten film jest świetny do obejrzenia w kinie, niestety nie w domu. Akcja jest bardzo nierozwinięta. Film jest zarazem nudny i ciekawy. MUSICIE OBEJRZEĆ. I nie możecie z niego zrezygnować, bo będziecie żałować
Moja ocena na początku wpisu wynosiła 7/10, ale teraz 10/10!

OCENIA 
10/10

Czysto technicznie:
Gatunek - biograficzny, dramat, przygodowy
Data premiery - Ziemia 1 września 2007
Kraj produkcji - Stany Zjednoczone
Czas trwania - 140 min. >>za długo<<
Reżyseria - Sean Penn
Scenariusz - Sean Penn

Filmweb.pl
ocena społeczności: bardzo dobry
 8,0/10
133.881 głosów
 78. w rankingu światowym


4 komentarze :

  1. Właśnie oglądałam ten film nie dawno! GENIALNY <3
    Zapraszam na NOWY POST!

    Za każdy komentarz się odwdzięczam!
    http://szejkus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurde, to musi być dobry film ! Muszę obejrzeć :)
    Dzięki za recenzję :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    http://smartysally.blogspot.com/
    Czekam na Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odwiedziny i obserwuję, bo chcę czytać Twoje posty ;)
      Pozdrawiam :D

      Usuń
    2. Sorry to znowu ja :) Może chciałbyś przeczytać mój nowy post, pomyślałam sobie, że fajnie by było zobaczyć Twoje zdanie na ten temat oraz opinię:)
      http://smartysally.blogspot.com/

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.