środa, 27 sierpnia 2014

[Przepis] Chleb bananowy


Cześć :)
Ostatnio moja siostra znalazła przepis na chleb bananowy. Tak bananowy. Dla nas to nie było nic dziwnego, bo kiedyś dostawaliśmy dużo produktów typowo jedzeniowych od rodziny z ameryki. Z biegiem czasu skończyli przysyłać, bo skończyli przyjeżdżać. Zawsze jak mój kuzyn nas odwiedzał m.in przywoził chleb bananowy. Oczywiście był to produkt "z proszku" co się wiąże, że na pewno był bardzo sztuczny.
Gdy siostra mi o tym powiedziała to od razu się ucieszyłem, bo ten chleb ma taki pyszny smak, że jak raz się go skosztuje to się o nim nigdy nie zapomni. Gwarantuje.
Przepis znaleźliśmy na tej stronie. My go trochę zmodyfikowaliśmy. Napiszę wam jak powinien wyglądać oryginalnie, a obok będą nasze ulepszenia.



Składniki:

  • 3 lub 4 dojrzałe banany, rozgniecione
  • 1/3 szklanki roztopionego masła
  • 3/4 szklanki cukru (można dać mniej, chlebek jest dość słodki) (My daliśmy 1/2 szklanki)
  • 1 roztrzepane jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (Nie jestem pewien, ale my chyba nie dodaliśmy wanilii)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej (Nam się wsypało ok.1,5 łyżki ;p)
  • szczypta soli
  • 1,5 szklanki mąki pszennej

Należy w dużym naczyniu rozgnieść banany. My to zrobiliśmy ręcznie. Nie wiem czy to uda się to się zrobić mikserem. W dużym naczyniu wymieszać roztopione masło z rozgniecionymi bananami. Wmieszać cukier, roztrzepane jajko, wanilię. Na końcu dodać mąkę wymieszaną z sodą i szczypta soli. Wymieszać.

Piec przez godzinę czasu w piekarniku nagrzanym do 170°C, w formie keksówce o wymiarach 10 x 20 cm.

Smacznego :)


Jak mówiłem wcześniej chleb bananowy jest przepyszny. Oczywiście nie zastąpi on normalnego chlebka, bo jest to jednak wypiek słodki. Nawet nie nadawałby się do posmarowania masłem xd Nie mam pojęcia dlaczego nazywa się chlebem, a nie ciastem, ale nie ważne :D Ważne, że jest pyszny ^^ 

Dajcie znać czy mieliście kontakt z takim chlebem, czy to wasze pierwsze spotkanie. 




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.